Sabiedrība ar ierobežotu atbildību
Bulduru Dārzkopības vidusskola
Vienotais reģ. Nr.40003482021
Viestura iela 6, Jūrmala, LV-2010 Latvija
Tālrunis / fakss 371 7753135; e-pasts: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ;www.bulduri.lv
IEKŠĒJIE NOTEIKUMI
Jūrmalā
2017. gada 28. augusts Nr.1-12/14
SASKAŅOTS
Latvijas Lauksaimniecības universitātes 28.08.2017.
dalībnieku sapulces protokols Nr.9
Izglītības iestādes nolikums
Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 22.pantu,
Profesionālās izglītības likuma 15.panta pirmo daļu
I . Vispārīgie jautājumi
1. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Bulduru Dārzkopības vidusskola” ir atvasinātas publiskas personas – Latvijas Lauksaimniecības universitātes – dibināta kapitālsabiedrība un izglītības iestāde, kura nodrošina profesionālās vidējās izglītības programmu īstenošanu (turpmāk – Izglītības iestāde).
2. Izglītības iestādes darbības tiesiskais pamats Izglītības likums, Profesionālās izglītības likums, likums „Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Bulduru Dārzkopības vidusskola”, sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bulduru Dārzkopības vidusskola” statūti, kā arī šis nolikums.
3. Sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Bulduru Dārzkopības vidusskola” visas kapitāla daļas pieder Latvijas Lauksaimniecības universitātei (turpmāk – LLU), tai ir konti Valsts kasē un komercbankās.
4. Izglītības iestādei ir zīmogs ar papildinātā mazā valsts ģerboņa attēlu un pilnu izglītības iestādes nosaukumu. Izglītības iestādei ir sava simbolika, karogs un emblēma.
5. Izglītības iestādes pilns nosaukums ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Bulduru Dārzkopības vidusskola”.
6. Izglītības iestādes juridiskā adrese: Viestura iela 6, Jūrmala, LV-2010.
7. Izglītības iestādes oficiālā elektroniskā pasta adrese: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
8. Izglītības iestādes oficiālā mājas lapas adrese: www.bulduri.lv.
II. Izglītības iestādes darbības mērķis, pamatvirziens un uzdevumi
9. Izglītības iestādes darbības mērķis ir, uzturot un pilnveidojot savu mācību, metodisko, materiālo un organizatorisko bāzi, sagatavot kvalificētus speciālistus lauksaimniecības, arhitektūras un būvniecības, ražošanas un pārstrādes un individuālo pakalpojumu jomās, kā arī veidot izglītības vidi, īstenot izglītības programmas, kas nodrošina valsts profesionālās izglītības standartos noteikto profesionālās izglītības programmu stratēģisko mērķu sasniegšanu.
10. Izglītības iestādes darbības pamatvirziens ir izglītojoša un audzinoša darbība, īstenojot licencētas un akreditētas izglītības programmas.
11. Izglītības iestādes uzdevumi:
11.1. nodrošināt iespēju iegūt profesionālo izglītību un kvalifikāciju, kā arī vispārējās zināšanas un prasmes;
11.2. sagatavot darba tirgum kvalificētus speciālistus ar vispusīgām teorētiskajām zināšanām un praktiskām iemaņām;
11.3. izveidot profesionālās izglītības kvalitātes nodrošināšanas sistēmu;
11.4. radīt labvēlīgus apstākļus izglītojamo intelektuālajai, tikumiskajai un fiziskajai attīstībai;
11.5. racionāli izmantot izglītības iestādes finanšu līdzekļus, kustamo un nekustamo mantu.
III. Īstenojamās izglītības programmas
12. Izglītības iestāde īsteno licencētas un akreditētas profesionālās vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, profesionālās pilnveides un profesionālās tālākizglītības programmas tematiskajās jomās: lauksaimniecība, arhitektūra un būvniecība, ražošana un pārstrāde, individuālie pakalpojumi, tās saskaņojot ar Zemkopības ministriju un LLU. Izglītības iestāde īsteno arī interešu izglītības programmas.
IV. Izglītības procesa organizācija
13. Izglītojamo uzņemšana, pārcelšana nākamajā kursā un atskaitīšana no izglītības iestādes notiek saskaņā ar Izglītības likumu, Profesionālās izglītības likumu, Izglītības un zinātnes ministrijas noteikto izglītojamo uzņemšanas, pārcelšanas un atskaitīšanas kārtību profesionālās izglītības iestādēs.
14. Izglītības iestāde var noteikt iestājpārbaudījumus izglītojamo uzņemšanai.
15. Minimālo izglītojamo skaitu valsts finansēto izglītības programmu uzsākšanai un valsts finansēto izglītojamo vietu skaitu profesionālās vidējās izglītības programmās nosaka Zemkopības ministrija.
16. Izglītības procesu izglītības iestādē reglamentē Izglītības likums, Profesionālās izglītības likums un citi normatīvie akti, kā arī profesiju standartu un valsts profesionālās izglītības standartu prasībām atbilstošas profesionālās izglītības programmas.
17. Profesionālās vidējās izglītības programmu īstenošana ietver:
17.1. teorētiskās mācības vispārizglītojošos un profesionālajos mācību priekšmetos;
17.2. praktiskos darbus un patstāvīgos darbus profesionālajos un vispārizglītojošajos mācību priekšmetos, praktiskās mācības un kvalifikācijas praksi.
18. Klātienes izglītojamiem:
18.1. mācību slodze nedēļā vienā profesionālās izglītības programmā nedrīkst pārsniegt:
18.1.1. izglītojamiem līdz 18 gadu vecumam – 36 mācību stundas;
18.1.2. izglītojamiem, sākot ar 18 gadu vecumu – 40 mācību stundas.
18.2. kopējo brīvdienu skaitu mācību gadā nosaka atbilstoši profesionālās vidējās izglītības programmai.
19. Neklātienes, t.sk., tālmācības, izglītojamo darba organizāciju nosaka izglītības iestādes iekšējs normatīvs akts.
20. Izglītības iestādē mācību stundas ilgums ir 40 minūtes.
21. Izglītojamo mācību sasniegumi – zināšanas, prasmes un iemaņas – vērtē 10 ballu sistēmā vai ar vērtējumu ieskaitīts vai neieskaitīts.
22. Izglītības iestādes struktūru un mācību materiālo bāzi izveido atbilstoši licencētajām un akreditētajām izglītības programmām.
23. Mācību praksi izglītības iestāde organizē atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai mācību prakses organizēšanas kārtībai.
V. Pedagogu un citu darbinieku tiesības un pienākumi
24. Izglītības iestādes vadītāju (turpmāk – direktors) pieņem darbā un atbrīvo no darba kapitālsabiedrības valde.
25. Direktora atbildība noteikta Izglītības likumā un citos normatīvajos aktos. Direktora pienākumi un tiesības ir noteikti direktora amata aprakstā.
26. Direktora vietniekus darbā pieņem un no darba atbrīvo direktors. Direktora vietnieku tiesības un pienākumi ir noteikti amata aprakstos.
27. Izglītības iestādes pedagogus darbā pieņem un no darba atbrīvo direktors. Izglītības iestādes pedagogu pienākumus un tiesības nosaka Izglītības likums un tie ir noteikti katra darbinieka amata aprakstā.
VI. Izglītojamā tiesības un pienākumi
28. Izglītojamā tiesības un pienākumi noteikti Izglītības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā un izglītības iestādes iekšējos normatīvos aktos.
29. Izglītojamie saņem stipendiju Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
VII. Izglītības iestādes padomdevēju institūcijas un pašpārvalde
30. Izglītības iestāde izveido koleģiālu padomdevēju institūciju — konventu, kura mērķis ir veicināt profesionālās izglītības iestādes attīstību atbilstoši darba tirgus prasībām:
30.1. konventu izveido un tā nolikumu izdod izglītības iestādes direktors, nosakot konventa funkcijas, uzdevumus, sastāvu un darba organizāciju;
30.2. konventa sastāvā ir septiņi padomnieki. Konventa sastāvā iekļauj Sabiedrības valdes locekli, izglītības iestādes direktoru, Zemkopības ministrijas, LLU, Jūrmalas pilsētas pašvaldības pārstāvi, kā arī divus darba devēju un to apvienību pārstāvjus. Konventa priekšsēdētājs ir darba devēju pārstāvis;
30.3. konventa lēmumiem ir ieteikuma raksturs;
30.4. konventu sasauc direktors ne retāk kā reizi semestrī un sēdes norisi protokolē.
31. Izglītības iestādē izveido koleģiālu padomdevēju institūciju – padomi, kurā darbojas izglītojamo deleģēti pārstāvji, izglītojamo vecāku (personu, kas realizē aizgādību) deleģēti pārstāvji un Izglītības iestādes pedagogu un citu darbinieku deleģēti pārstāvji.
32. Izglītības iestādes padomē vecāku (personu, kas realizē aizgādību) pārstāvji ir vairākumā. Vecāku (personu, kas realizē aizgādību) pārstāvjus ar balsu vairākumu ievēlē izglītības iestādes vecāku sapulce. Izglītības iestādes darbinieku nevar deleģēt padomē kā vecāku (personu, kas realizē aizgādību) pārstāvi. Izglītības iestādes padomes vadītāju ievēlē no vecāku (personu, kas realizē aizgādību) pārstāvju vidus. Padomes sastāvā var iekļaut Izglītības iestādes direktoru un LLU pārstāvi.
33. Izglītības iestādes padome:
33.1. sniedz priekšlikumus izglītības iestādes attīstībai;
33.2. piedalās izglītības procesa un tā rezultātu apspriešanā un sniedz priekšlikumus izglītības kvalitātes uzlabošanai izglītības iestādē;
33.3. sniedz priekšlikumus jautājumos par izglītojamo un izglītības iestādes darbinieku tiesībām un pienākumiem;
33.4. sniedz direktoram priekšlikumus par iestādes darba organizāciju, budžeta sadalījumu un izglītības programmu īstenošanu;
33.5. ir tiesīga lemt par to, kādus mācību līdzekļus — individuālos mācību piederumus (izglītojamo personiskās lietošanas priekšmeti un materiāli, kuri tiek izmantoti kā mācību līdzekļi vai saistībā ar mācību iespēju nodrošināšanu: kancelejas piederumi, apģērbs un apavi, atsevišķu mācību priekšmetu obligātā satura apguvei nepieciešamais specifiskais apģērbs, apavi un higiēnas piederumi, materiāli, kurus izmantojot mācību procesā skolēns rada priekšmetu vai produktu savām vajadzībām) nodrošina izglītojamo vecāki (personas, kas realizē aizgādību);
33.6. lemj par mācību un audzināšanas procesā izmantojamo metožu un informācijas, tajā skaitā mācību līdzekļu un materiālu, atbilstību šā likuma mērķī ietvertajai izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai, kā arī tikumiskās audzināšanas vadlīnijām;
33.7. risina tās kompetencē esošus organizatoriskos, tai skaitā ar izglītības iestādes rīkotajiem pasākumiem saistītus jautājumus;
33.8. veicina izglītības iestādes sadarbību ar sabiedrību;
33.9. informē par savu darbību un pieņemtajiem lēmumiem izglītības iestādes padomes darbu reglamentējošā normatīvajā aktā noteiktajā kārtībā;
33.10. ir tiesīga veidot (vecāku (personu, kas realizē aizgādību), izglītojamo) interešu grupas un institūcijas, tajās iesaistot attiecīgās izglītības iestādes izglītojamos un viņu vecākus (personas, kas realizē aizgādību);
33.11. veic citus izglītības iestādes padomes darbu reglamentējošā normatīvajā aktā un citos normatīvajos aktos noteiktos pienākumus.
34. Izglītības iestādes padome darbojas saskaņā ar izglītības iestādes padomes darbību reglamentējošu normatīvo aktu, ko, saskaņojot ar izglītības iestādes direktoru, izdod pati padome.
35. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs. Padomi sasauc direktors ne retāk kā reizi semestrī un sēdes norisi protokolē.
36. Izglītības iestāde izveido koleģiālu pašpārvaldes institūciju – pedagoģisko padomi, kas apstiprināta ar rīkojumu par pedagoģiskās padomes izveidošanu.
37. Pedagoģiskā padome darbojas kā izglītības iestādes direktora padomdevējs, risinot pedagoģiskā procesa organizācijas un vadības problēmas.
38. Pedagoģiskās padomes darbību nosaka pedagoģiskās padomes reglaments. Pedagoģisko padomi vada direktors. Tās sastāvā ir visi izglītības iestādē strādājošie pedagogi un darbinieki, kas iesaistīti pedagoģiskajā procesā, to sasauc ne retāk kā reizi pusgadā un sēdes norisi protokolē.
39. Izglītības iestādē izveido koleģiālu pašpārvaldes institūciju – metodisko padomi, kas apstiprināta ar rīkojumu par metodiskās padomes izveidošanu.
40. Metodiskā padome risina ar izglītības iestādes mācību un audzināšanas darbu saistītos jautājumus. Tās darbību nosaka metodiskās padomes nolikums. Metodiskās padomes sēdes notiek saskaņā ar darba plānu un to norisi protokolē.
41. Pedagoģiskās padomes un metodiskās padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.
42. Izglītības iestādē izveido koleģiālu pašpārvaldes institūciju – izglītojamo pašpārvaldi. To pēc savas iniciatīvas veido izglītojamie.
43. Izglītojamo pašpārvalde risina jautājumus, kas saistīti ar izglītojamo interesēm izglītības iestādē. Tās darbību nosaka izglītojamo pašpārvaldes reglaments. Izglītojamo pašpārvaldi vada vēlēts izglītojamo pārstāvis. Sēdes norisi protokolē.
44. Izglītojamo pašpārvaldei ir ieteikuma raksturs.
VIII. Izglītības iestādes iekšējo kārtību reglamentējošo dokumentu pieņemšanas kārtība
45. Izglītības iestāde saskaņā ar Izglītības iestādes nolikumu patstāvīgi izstrādā Izglītības iestādes iekšējos normatīvos aktus atbilstoši ārējo normatīvo aktu prasībām. Iekšējos normatīvos aktus paraksta direktors.
IX. Finansēšanas avoti
46. Zemkopības ministrija nosaka valsts finansēto vietu skaitu attiecīgajās profesionālās izglītības programmās, un tajās izglītības ieguve ir bez maksas.
47. Izglītības iestādes finansēšanas avoti:
47.1. valsts budžeta līdzekļi saskaņā ar gadskārtējo likumu par valsts budžetu;
47.2. papildus finanšu līdzekļi, kurus izglītības iestāde var saņemt:
47.2.1. no fiziskām un juridiskām personām ziedojumu un dāvinājumu veidā;
47.2.2. sniedzot maksas pakalpojumus, nodrošinot kustamās un nekustamās mantas racionālu izmantošanu un izglītības iestādes darbības mērķu sasniegšanu;
47.2.3. ieņēmumi no saimnieciskās darbības;
47.2.4. citi ieņēmumi.
48. Mācības neklātienes, profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides, interešu izglītības (papildus valsts budžeta finansētajai interešu izglītībai) un citās izglītības programmās finansē pasūtītājs.
X. Saimnieciskā darbība
49. Normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un, pamatojoties uz valdes locekļa izsniegtu pilnvaru, direktors ir tiesīgs slēgt līgumus par dažādu izglītības iestādes darbībai nepieciešamo darbu veikšanu. Pamatojoties uz valdes locekļa pilnvaru, līgumus var slēgt arī citi iestādes darbinieki.
50. Izglītības iestāde var sniegt ēdināšanas, dienesta viesnīcas, ārpusstundu darba un citus pakalpojumus saistībā ar Izglītības iestādē īstenojamām izglītības programmām.
51. Izglītības iestāde paralēli izglītības iestādes pamatuzdevumiem var sniegt maksas pakalpojumus.
52. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Bulduru Dārzkopības vidusskola” tai piederošos nekustamos īpašumus izmanto savām vajadzībām, kā arī, lai gūtu ienākumus tās īstenotā izglītības procesa nodrošināšanai.
XI. Reorganizācijas un likvidācijas kārtība
53. Izglītības iestādi reorganizē un likvidē LLU pēc Zemkopības ministra priekšlikuma.
XII. Izglītības iestādes nolikuma un tā grozījumu pieņemšanas kārtība
54. Izglītības iestāde izstrādā nolikumu, pamatojoties uz Izglītības likumu, Profesionālās izglītības likumu un paraugnolikumu. Izglītības iestādes nolikumu apstiprina kapitāla daļu turētājs.
55. Grozījumus Izglītības iestādes nolikumā var izdarīt pēc Izglītības iestādes pedagoģiskās padomes priekšlikuma. Grozījumus nolikumā apstiprina LLU.
XIII. Citi jautājumi
56. Izglītības iestāde komplektē bibliotēkas fondu, veic tā uzskaiti, izmanto un saglabā to saskaņā ar Bibliotēku likumu, Izglītības likumu un citiem bibliotekāro pakalpojumu sniegšanu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem.
57. Izglītības iestāde kārto lietvedību, pamatojoties uz ikgadējo Izglītības iestādes izstrādāto lietu nomenklatūru.
58. Izglītības iestāde kārto arhīvu, pamatojoties uz Arhīvu likumu.
59. Izglītības iestāde ievada un aktualizē informāciju par izglītojamiem un pedagogiem, par izglītību apliecinošiem dokumentiem un izglītības valsts statistikas pārskatus saskaņā ar Ministru kabineta noteikto Valsts izglītības informācijas sistēmas uzturēšanas un aktualizēšanas kārtību.
60. Higiēnas, ugunsdrošības un darba drošības ievērošana izglītības iestādē tiek nodrošināta atbilstoši normatīvo aktu prasībām higiēnas, ugunsdrošības un darba drošības jomā.
61. Izglītības iestāde veic nepieciešamās darbības fizisko personu pamattiesības un brīvības, it īpaši privātās dzīves neaizskaramības aizsardzībai attiecībā uz fizisko personu datu apstrādi saskaņā ar Fizisko personu datu aizsardzības likumu.
62. Izglītības iestādes direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Sabiedrības valdei. Sabiedrības valdes lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
Valdes loceklis R.Joffe
Kehre, 29287367